mandag, september 19, 2005

Gangstøvika



Her ser du uteanlegget i Gangstøvika, hvor jeg har praktisk akvakultur. Det var så utrooolig deilig vær der i dag! Jeg baka stor sjokoladekake som jeg hadde med til klassen i dag, men alle utenom Eivin (ja, skrives uten d) og jeg skulka i dag... Så det ble kake på Eivin, Stein Eric (læreren min) og meg. Vi gafla i oss halve faktisk.. Og ble passe kvalme. Så fikk vi besøk av tilsyn for helse, miljø og sikkerhet. Stein Eric fikk refs for noe som ikke var i orden, men så spurte han hms-mannen om han kunne skrive "ok" på skjemaet sitt om han fikk sjokoladekake... Så nå
står det ok på skjemaet, hehe.


Her står Eivin og fôrer fiskene. Mange hundre kg som skal ut, og vi har ennå ikke fått på plass fôrmaskin, så mye av tida her nede går til dette...
Ellers så tilbrakte vi tida i dag på å flytte metallgjerder. Så nå er jeg blå og støl på skuldrene... Fytti, så tungt det var!














I sommer så rømte over 2000 torsk fra en merd fordi de hadde gnagd hull på nota. Torskene vet heldigvis ikke om noe annet liv enn å få mat kasta ut til seg i form av pellets, så de holdt seg rundt anlegget likevel. Så nå driver læreren min og fisker opp en og en torsk så ofte han har tid, hehe. Det kan jo ta sin tid! I dag fiska vi 16... Kan ikke sette garn heller, for den fylles med krabber. Her ser dere Stein Eric og Eivin med torsk nr. 15...

3 kommentarer:

Heidi sa...

Det skjedde mye kluss med dette innlegget.. Får ikke retta på det, så det får dere bare godta. Hei og hopp, en pølse og lopp!

Line sa...

jeg vil også ha sjokolade kake...

Isabelle sa...

Du er så flink asså! baker kake og greier... Jeg og må lære meg hvordan man putter flere bilder i ett innlegg. Du er flink! Lykke til med fiskene!:)