torsdag, november 08, 2007

Action i gata

Eksamenslesing.. *host*.. så tørt og kjedelig. Men hvem sku tro at dagen i dag sku bli så actionfylt? Jeg tenkte jeg sku ta en tur til H&M i dag til morran, for å sjekke ut den nye tacky Cavalli-kolleksjonen. Så gikk jeg der da i Strandgaten, i regnet, med høy musikk på øret og var totalt i min egen verden. Det var ganske mørkt ute i grunn. Så kjente jeg noe. Svidd lukt. Jeg kikka opp. Helt kaos. Det var tykk tåke av røyk, søppel og rykende steiner lå spredd i gata. Det blinka i lys fra diverse biler. Butikkvinduene til Jernia og gullsmeden (og sikkert enda flere) var knust. Jeg skvatt så sinnsykt. Så prøvde jeg ta tak i ei jente og spørre hva som foregikk. Hu kikka redd på meg og nesten løp fra meg mens hu hviska ”jeg vet ikke”. Da ble jeg enda mer nervøs. Så spurte jeg ei eldre dame om hva som foregikk. Og hu svarte på klingende bergensk: Nei, det ska eg si deg du, det e Varrrg Veum-innspilling herr nå….

Det er for øvrig 3. gangen jeg snubler rett inn i en slik innspilling…


www.ba.no

Så prøver jeg lese videre her på kvelden da. Men hører plutselig masse sirener. ”Jaja, sikkert nok en Varrrrg Veum-innspilling”, tenker jeg da. Men for sikkerhets skyld kikker jeg på www.ba.no. Ingen innspilling gitt, men stor røykutvikling i Strandgaten. Denne gangen på ekte. 6 brannbiler og 3 politibiler rykka ut. Heldigvis var det bare røykutvikling i en mikrobølgeovn. Begynner bli farlig vant til action i gata her nå. På tide å ta juleferie!

PS. Så aldri Cavalli-kolleksjonen. Og greit er det… Sjekk kaoset her: http://www.bt.no/bergenpuls/article437987.ece
Klærne er jo som tatt ut av Nordnes à la kveldstid. Det er for øvrig ikke noe positivt ment…

Ingen kommentarer: